efektywność organizacji

  1. Employee Advocacy - pracownicy podnoszą wartość firmy

  2. Wzrost wartości paragonów - zwiększenie sprzedaży

  3. Kultura organizacyjna - sprawne działanie całej firmy

1. Employee Advocacy - Rzecznictwo Pracowników

Employee Advocacy to promowanie firmy przez ludzi, którzy w niej pracują.

To za ich pośrednictwem klienci, potencjalni kandydaci do pracy i partnerzy biznesowi mają bezpośredni kontakt z firmą i jej marką.

Im bardziej zaangażowani i kompetentni są rzecznicy organizacji, tym bardziej pozytywnie oddziałują na otoczenie biznesowe.

"– A gdzie są w tym pieniądze" – takie pytanie zadał mi CEO podczas spotkania uruchamiającego program Rzecznictwo Pracowników.


W programach Employee Advocacy pieniądze są wyraźnie widoczne.

Prosty przykład:

Posty w social mediach są znakomitym narzędziem sprzedażowym.

Post firmowy płatny publikowany przez 3 tygodnie to koszt około 2400 zł.

To jest koszt, który trzeba ponosić wielokrotnie.

​Natomiast dobry post opublikowany na profilu prywatnym pracownika spokojnie żyje przez 2-3 tygodnie zyskując zasięg kilku do kilkudziesięciu tysięcy wyświetleń.

Czyli, jeżeli firma opublikuje z profilu prywatnego tylko jeden taki post co dwa tygodnie, to w ciągu roku mogłaby zaoszczędzić ponad 62 000 zł.

Tyle dzięki jednemu zaangażowanemu człowiekowi.

Ile oszczędności może być przy 10 zaangażowanych pracownikach?

Employee Advocacy w dobrze wdrożonych programach zawsze powoduje poprawę wyników ekonomicznych firmy.

 

Employee Advocacy to podejście, które pokazuje, jak wykorzystać tych najbardziej zaangażowanych pracowników dla osiągnięcia wielu korzyści.

Rzecznicy organizacji poprzez swoje działania, zarówno w offline jak i w online między innymi mogą:
 

  1. Wpływać na wzrost świadomości marki

  2. Budować jej określony, pozytywny wizerunek

  3. Polecać produkty i usługi w mediach społecznościowych,

  4. Przyciągać najlepszych kandydatów do pracy

  5. Wpływać na wartość firmy w oczach potencjalnych inwestorów

 

Według badań różnych organizacji, w każdej firmie tylko część pracowników jest naprawdę zaangażowanych. Np. według Instytutu Gallupa jest ich średnio tylko 30%. To ci pracownicy angażują się w projekty wykraczające poza ich standardowe obowiązki, są pomocni i wspierający dla innych, wiążą się z firmą na dłużej i pozytywnie wypowiadają się niej wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Wdrożymy program u Ciebie w firmie.

Stworzymy system, który będzie pracował dla Twojej firmy.

Chcesz zwiększyć sprzedaż?
- zadzwoń lub napisz

+48 73333 8380

kooperacja@klastercop.pl

2. Wzrost wartości paragonów

Dobra diagnoza sytuacji. Bez audytu, wizyt rynkowych i rozmów z kierownictwem firmy, projekt nie ma szansy na powodzenie. Można rzec: wchodzą w „buty klienta”.

ustalają cele i założenia projektu oraz mierniki. Wiedzą, że bez przygotowania do tak ciężkiej drogi mogą nie wejść na szczyt.

tworzą szczegółowy plan drogi. Później, mimo, że jest wyboiście nie trzeba tracić czasu na zmianę trasy.

pracują w zespole:
wdraża plan pracując systematycznie w modelu „coaching on the job” bezpośrednio z obsługą sklepu.
regularnie pracuje z kierownikami regionalnymi.
pracuje systematycznie z Zarządem.

wypracowały w czasach pandemii unikalny model wdrożenia standardów obsługi klienta. Pracują w rynku i tylko sporadycznie prowadzą warsztaty w sali.

To, po co przychodzi klient, jest już sprzedane. Jeżeli klient wychodzi tylko z tym, po co przyszedł, to znaczy, że „za ladą” spotkał magazyniera, który wydał towar, a nie sprzedawcę.

Każdy kontakt z klientem powinien być impulsem do tego, aby zaoferować mu produkty w maksymalny sposób wysycające jego potrzeby. Klient kupi więcej, zapłaci więcej, a mimo tego będzie bardziej zadowolony. Dzięki temu, że sprzedawca pogłębi sprzedaż klient zaoszczędzi czas i nie będzie musiał szukać innych sklepów.

Jeżeli odpowiednio pokieruje się każdym kontaktem, to przełoży się to na poważne kwoty. Wzrost średniej wartości jednego paragonu pomnożony przez tysiące robi różnicę w kasie na koniec miesiąca.

To podejście sprawdza się w tych biznesach B2C, które opierają się na bezpośredniej obsłudze. Wszędzie tam, gdzie człowiek rozmawia z człowiekiem, jest okazja do pogłębionej sprzedaży.

W projektach przez nas prowadzonych obserwujemy 10% wzrostu sprzedaży już w trzecim, czwartym miesiącu projektu.

3. Kultura organizacyjna

Dobra diagnoza sytuacji. Bez audytu, wizyt rynkowych i rozmów z kierownictwem firmy, projekt nie ma szansy na powodzenie. Można rzec: wchodzą w „buty klienta”.

ustalają cele i założenia projektu oraz mierniki. Wiedzą, że bez przygotowania do tak ciężkiej drogi mogą nie wejść na szczyt.

tworzą szczegółowy plan drogi. Później, mimo, że jest wyboiście nie trzeba tracić czasu na zmianę trasy.

pracują w zespole:
wdraża plan pracując systematycznie w modelu „coaching on the job” bezpośrednio z obsługą sklepu.
regularnie pracuje z kierownikami regionalnymi.
pracuje systematycznie z Zarządem.

wypracowały w czasach pandemii unikalny model wdrożenia standardów obsługi klienta. Pracują w rynku i tylko sporadycznie prowadzą warsztaty w sali.

Skontaktuj się z nami.

Pomożemy!

Wszystkich zainteresowanych zwiększeniem sprzedaży, zaangażowaniem pracowników czy usprawnieniem organizacji

zapraszamy do kontaktu z Działem Kooperacji.

kooperacja@klastercop.pl

lub pod bezpośrednim numerem

+48 73333 8380

​(codziennie w godz. 9.00 - 18.00)